ŠESTI PUT

14462934_1252501094821232_3251678494549692882_n

NEKO NAS POSMATRA

7. oktobar 2016. u 19 sati
Magacin u Kraljevića Marka 4, Beograd
Javni razgovor

Koordinator: Aleksandar Gubaš
Gost-moderator: Goran Tomka

Razvoj publike postao je nedavno nezaobilazan deo gotovo svih donatorskih agendi u Evropi. Od razvoja publike kao nove spasonosne delatnosti očekuje se da ostvari čitav niz ciljeva nasleđenih iz prethodnih slojeva evropskih kulturnih politika: demokratizacija kulture, izgradnja zajednica i jačanje društvene kohezije kroz kulturne i umetničke sadržaje, interkulturni dijalog, finansijsko jačanje institucija i druge. Da li je to moguće? Da li je potrebno? Gde se susreću interesi donatora, kulturnih stvaralaca i publike?

P1480396

Ova pitanja bila su u fokusu javnog razgovora pod nazivom „Neko nas posmatra”, prve jesenje sesije Sređivanja dvorišta, koja je ujedno bila i prva u nizu aktivnosti regionalnog projekta “Audience is looking at you”. Ovom stručnom okruglom stolu prisustvovali su predstavnici i predstavnice nezavisne kulturne scene koji su reflektovali na svoja iskustva, polemisali i predlagali moguće načine mišljenja i delovanja na temu odnosa publike i civilnih organizacija u kulturi. 

P1480407

Pitanja koja su pokrenuta:

1. Ko nas posmatra?
Ko je publika? Kako saznajemo o njoj? Kako možemo da definišemo odnos između naše publike i organizacije? Koja je odgovornost organizacija prema publici i publike prema organizacijama (ukoliko postoje)?

2. Kako i kada smo se sreli sa „razvojem publike” kao konceptom?
Kod donatora, iz literature, sa studija, od partnera iz inostranstva? Da li postoje i kakvi su dis/kontinuiteti u razmišljanju o publici u odnosu na prethodne periode (socijalističke/tranzicione)?

3. Šta je zapravo razvoj publike?
Šta znači „razviti” publiku i kakve to odnose postavlja između publike i organizacija? Da li postoje drugi koncepti koji su adekvatniji (edukacija, medijacija, komunikakcija, saradnja…)? Koje aktivnosti postoje u radu sa publikom koje ne spadaju u ovak koncept?

4. Strategije ili taktike razvoja publike?
Ko poseduje strategije razvoja publike? Zašto da, zašto ne. Da li je strategija u našem kontekstu moguća/potrebna? Ukoliko da, kako stići do nje?

5. Razvoj publike nezavisne scene
Koje su specifičnosti razvoja publike u organizacijama civilnog društva? Koje su sličnosti i koje razlike? Koje su specifične potrebe publike i/ili organizacija?


Regionalni projekat “Audience is looking at you” ima za cilj da kroz razmenu iskustava podstakne programsku saradnju između organizacija Jugoistočne Evrope koje se bave nezavisnom kulturom i mladima. Ovaj projekat partnerski sprovode MKC Bitola (Makedonija), OKC Abrašević (BiH) i Asocijacija NKSS (Srbija), uz podršku programa regionalne saradnje koji se realizuje preko platforme Kooperativa.

Snimak